Årsmöte 2024 Handbollförbundet Öst

Vi välkomnar alla våra föreningar till årsmöte måndagen den 22 april 2024.

Datum: måndagen 22 april 2024
Tid: kl.18.00
Plats: Digitalt i Microsoft Teams eller på plats i Idrottens Hus Skansbrogatan 7, Stockholm.
Anmäl dig här: Årsmöte 2024 Handbollförbundet Öst Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Samtliga föreningar behöver skriva under en fullmakt.
Den skickas till firmatecknare i förening som anmält sig i IdrottOnline och skall vara inne senast 2024-04-18, klockan 12.00

För årsmötet gäller

Årsmötet består av ombud för föreningar inom Handbollförbundet Öst. Förening får utse högst två ombud, varav en är röstberättigad. För att vara röstberättigat ombud ska personen vara medlem i föreningen. Ombud får representera endast en förening och får inte vara ledamot av SDF styrelsen. Röstberättigad förening finns under röstlängd 2024 som är utifrån stadgarna 2:4.Läs mer om Handbollförbundet Östs Stadgar antagna 20220421 Öppnas i nytt fönster.

2:9 Motioner
Motioner till årsmöte inges skriftligen senast en månad före mötet. Rätt att inge motion har röstberättigad förening samt röstberättigad medlem i förening. Motion från föreningsmedlem insändes genom föreningen med dess utlåtande. Motion föreläggs årsmötet med styrelsens utlåtande.

Dokumenten samt praktisk information kring rösträtt till mötet skickas ut till anmälda deltagare samt publiceras senast fjorton dagar innan mötet på vår hemsida.

Mötesinbjudan till Microsoft Teams kommer skickas ut till samtliga anmälda deltagare i IdrottOnline samma dag som mötet.

För frågor höra av dig till Operativchef Anna Bisso, anna.bisso@handbollost.se

Vi ses den 22 april 2024.

Publicerad: 2024-02-15

Senast uppdaterad: 2024-04-08